Tudi vi postajate medij. Pa se tega zavedate?
Se še spomnite, kdaj ste nazadnje večer preživeli pred televizorjem, s polno pozornostjo ob gledanju nedeljskega filma, ki so ga prekinjali prepogosti oglasi? Tudi jaz ne.
Dejstvo je, da so se naše navade uporabe medijev korenito spremenile. Prosti čas, ki ga preživimo na kavču, danes zapolnjujejo vsebine z več različnih zaslonov. Nedavno sem pri sebi opazil, kako moja pozornost nenehno bega med televizorjem in telefonom v moji roki. V trenutku, ko film ali oddaja postane nezanimiva, moji prsti začnejo z brskanjem po e-pošti ali pregledovanjem družbenih omrežij. S funkcijo časovnega preskoka pa TV oglase enostavno prevrtim.
Televizor je postal le zvočna kulisa, ki zapolnjuje trenutke posvečene komunikaciji in pregledovanju vsebin na pametnem telefonu. Naša pozornost in čas pa sta postala redki dobrini, ki ju le s težavo namenjamo izključno spremljanju »tradicionalnih« medijskih vsebin.
Novo medijsko okolje
Razpršena pozornost seveda prinaša pomembne spremembe tudi v širši medijski in poslovni prostor. Časi, ko so medijski oglaševalski kolač prevladujoče obvladovali le tradicionalni mediji kot so TV, radio in tisk, so nedvomno minili. Še pred nekaj leti skorajda ni bilo moč narediti, uspešnih komunikacijskih kampanj brez dolgotrajnega procesa priprave kreative in produkcije oglasov ter dragega medijskega zakupa. Največji izziv pa je bilo in še predstavlja merjenje učinkov takih kampanj.
A takšna komunikacijska strategija je danes že krepko zastarela! Živimo v času, ko ima vsak posameznik v žepu napravo, ki se v vsakem trenutku lahko spremeni v katerikoli želeni medij. Vsebine so dostopne v sekundi in ljudje smo postali presneto izbirčni, kateri izmed njih bomo namenili svojo pozornost. In ne le to, iz pasivnih potrošnikov smo se s pomočjo Snapchata, Instagrama, Facebooka in orodij za prenos v živo, spremenili v aktivne ustvarjalce lastnih medijskih vsebin.
Posameznik = ustvarjalec
Povečana dostopnost in enostavnost internetnih medijev sta eksponentno pospešili razsežnosti osebnega znamčenja, ki je v zadnjem času nedvomno pridobilo na pomenu. Pojav selfie fenomena, cenovno ugodni pametni telefoni z odličnimi kamerami, razvoj kakovostnih aplikacij za urejanje vsebin, vse to je znatno pripomoglo k temu, da lahko danes vsak, vsaj malo vešč posameznik ustvari svoj medij. Posledično s svojim komuniciranjem pa nagovori, pritegne in vpliva na veliko število sledilcev.
Znašli smo se v svetu, v katerem so si posamezni spletni vplivneži ustvarili celo večji doseg kot ga imajo že uveljavljeni tradicionalni mediji. Zdaj nam oni sporočajo, kaj je kul, kaj je vredno naše pozornosti in čemu naj verjamemo. Novice in zabavne vsebine so v tem trenutku najbolj “in” na novih medijih kot sta Snapchat in Instagram. Na oba kanala bi se morale osredotočiti tudi blagovne znamke in njihovo oglaševanje, če bodo želele pridobiti zaupanje mlajše populacije in na dolgi rok preživeti.
Blagovne znamke prihodnosti
Podjetja so danes postavljena pred izziv kako pritegniti pozornost posameznika, ki običajno ni daljša od potega s prstom po zaslonu mobilnika pri pregledovanju časovnice priljubljenega družbenega omrežja.
Ena od možnih rešitev so vplivneži, ki imajo pogosto več sledilcev na družbenih omrežjih kot podjetja ali blagovne znamke in tako predstavljajo odlično priložnost za sodelovanje. Lahko bi celo trdil, da je za sodobne blagovne znamke takšna strategija nuja, saj omogoča ustvarjanje ambasadorjev blagovnih znamk, ki po kredibilnosti, stopnji vpletenosti sledilcev in njihovem odzivu, prekašajo klasično oglaševanje.
Lovljenje mikro trenutkov je naša nova realnost, ki podjetjem prinaša tako izzive kot tudi prednosti. V komunikacijskih aktivnostih na novih digitalnih medijih moramo biti relevatni in izstopajoče kreativni, da v pravem trenutku ujamemo uporabnikovo pozornost, zavedajoč se, da imajo naše vsebine kratek rok trajanja. Po drugi strani pa je učinkovito oglaševanje postalo dostopnejše tudi za podjetja z nižjimi oglaševalskimi proračuni.
Snapchat, Instagram in Facebook so se uveljavili kot platforme prihodnosti, saj združujejo ključne elemente sodobnega vsebinskega marketinga, ki temelji na ustvarjanju kratkih, informativnih, zabavnih in relevantnih video vsebin (Stories) ter neposredni komunikaciji s potrošniki (Chat in Live).
Zato je za podjetja nujno, da začnejo delovati kot digitalni mediji in z ustvarjanjem lastnih medijskih vsebin, neposredno nagovarjati posameznike. Pred dvema letoma sem imel izjemno priložnost poslušati tedanjega kreativnega direktorja Red Bulla, ki je že takrat nakazal strategijo preoblikovanja družbe Red Bull v medijsko podjetje. Današnji pogled na njihovo Facebook stran, potrjuje začrtano usmeritev.
Percepcija blagovnih znamk pri potrošnikih in komunikacija z njimi se pospešeno spreminjata. Ob novem letu se zato človek hočeš nočeš vpraša o ustreznosti zastavljenih ciljev in ravnanj. A danes nas nenehno spreminjajoče se okolje sili, da vedno pogosteje ovrednotimo svoje poslovne strategije in se s stalnim prilagajanjem iz sledilcev prelevimo v voditelje. Zato je tudi za vas skrajni čas, da si zastavite vprašanje, kolikšen delež vašega komunikacijskega proračuna je namenjen digitalnim kanalom, ki dosegajo najvišjo pozornost.
Kam bo torej vaš marketing usmerjen v 2017?