Pogovorni roboti: prehitite konkurenco in potrošnike nagovorjajte tam, kjer jih ostali še ne
Ali še obstajajo nenasičeni kanali, kjer lahko stopimo v stik s potrošnikom? Seveda. Odkrijte, kateri so in kaj nam omogočajo.
Kako dobro poznate sodobnega potrošnika? Bolje kot kadarkoli prej, kajne? Saj se danes vendarle vse deli na družbenih omrežjih, kjer se beleži vsak klik ter obisk spletne strani.
Kaj pa če v resnici uspemo nadzirati le 20% vseh deljenih vsebin, ostalo dogajanje pa je našim očem in marketinškim orodjem nevidno?
Z vzponom pogovornih aplikacij kot so Facebook Messenger, WhatsApp, Snapchat in drugih, se dogaja ravno to.
Kaj skriva temni del družbenih omrežij?
Katero »trendi« restavracijo obiskati, kaj najbolj »zažiga« na področju mode, kam na najbolj »kul« potovanje – vse to se milenijci sprašujejo in odločajo v svojih pogovorih, skritimi pred očmi oglaševalcev. Ključen del nakupnega procesa se odvija v temnem delu družbenih omrežij (dark social).
Zakaj temni del družbenih omrežij? Ker je tamkajšnje dogajanje izredno težko spremljati in meriti. Gre za elektronsko pošto in zasebne klepete v že omenjenih pogovornih aplikacijah (Facebook Messenger, Snapchat, Viber, WhatsApp in druge). Raziskave kažejo, da po kanalih temnega dela družbenih omrežij poteka kar 84% vseh delitev vsebin. V času, ko vsi stremimo k merjenju učinkovitosti digitalnih marketinških kampanj, je ta podatek za marsikoga presenetljiv.
Te aplikacije zato predstavljajo izziv in hkrati izjemno priložnost za vse, ki so se pripravljeni digitalnega marketinga lotiti na malce drugačen način.
Vsebinam lahko sledimo, a prava priložnost je drugje
Če želimo našim vsebinam slediti v zasebnih pogovorih, sicer obstaja nekaj načinov. Trije izmed njih so:
- dosledna uporaba sledilnih kod pri deljenju url povezav kot npr. Googlove UTM kode,
- uporaba url skrčevalnikov,
- sistemi, ki sledijo kopiranju in deljenju delov naših besedil.
A tako izvemo le kolikokrat je bila vsebina deljena, ne pa tudi v kakšnem kontekstu, kaj šele, da bi lahko na sam pogovor vplivali. Prava konkurenčna prednost se skriva v interakciji z uporabnikom preko teh zasebnih kanalov.
Kako jo je mogoče doseči?
Roboti lahko za vas in potrošnike storijo marsikaj
Tukaj v igro vstopijo chatboti. Chatboti so pogovorni roboti, ki z uporabnikom komunicirajo ravno preko kanalov, ki se marsikomu zdijo nedosegljivi (Facebook Messenger, WhatsApp).
Ti roboti niso novost, saj so se pojavili že pred leti. A v nasprotju z njihovimi predhodniki, so današnje različice lahko zelo koristne – tako za uporabnika kot za blagovno znamko.
Česa so sposobni?
- Svetujejo uporabnikom na področjih od kina do make up-a.
- Pomagajo pri rezervaciji letalskih kart. To na FB Messengerju med drugim počneta robota evropskih gigantov KLM in Lufthansa.
- Pomagajo pri bančništvu, kot je to v 2016 pokazala Bank of America.
- So prodajalna v malem, kot je to robot znamke Burberry.
- Naročajo prevoz, kot to počne Uber s svojim robotom.
- Nudijo tehnično pomoč, sporočajo vremensko napoved ali kaj čisto tretjega.
Sploh za milenijce ni lepšega, kot da se lahko dogovarjajo s prijatelji, pregledajo kino spored, preverijo dogajanje v mestu in nato naročijo še taksi, brez da bi zapustili pogovorno aplikacijo.
Če robotu dodamo še osebnostne lastnosti in smisel za humor, lahko uporabniško izkušnjo dvignemo na višjo raven in ustvarimo interakcijo, ki ne bo le koristna, ampak tudi pristna in zabavna.
Pogovorni roboti pa imajo še kup drugih prednosti.
Med komuniciranjem s potrošnikom od njega pridobijo precej podatkov. Potrošnike tako bistveno lažje segmentiramo in ugotovimo, kdo je najbolj zainteresiran za našo ponudbo. Robot lahko vodi celo tematski skupinski klepet, ki je zakladnica informacij o potrošnikovem videnju blagovne znamke.
Kontakt z robotom mora sicer vzpostaviti uporabnik, a po prvem pogovoru ima robot neposreden dostop do uporabnika.
Seveda to ne pomeni, da bo robot z uporabnikom neprestano komuniciral, a ko imate za sporočiti kaj resnično pomembnega, ste lahko prepričani, da bo vaše sporočilo doseglo izjemno visok odziv.
Se splača imeti lastnega robota? Je zahteven?
Pogovorni roboti vam ne bodo povzročali preglavic.
V osnovni izvedbi imajo kratek čas uvajanja in ne potrebujejo dizajna kot spletna stran.
Robot zna odgovoriti na najpogostejša vprašanja sledilcev vaše Facebook strani, kar lahko zniža stroške podpore.
Prav tako lahko aktivira obstoječe Facebook sledilce, saj nov robot sproži radovednost in ga uporabniki radi preizkusijo. To pa je tudi vse kar potrebujete, da pokažete, kako koristen je.
Tudi pri Mobiuu smo ustvarili in testirali lastnega robotka. Ime mu je Dioniz, njegovo delo pa je iskanje kino sporedov v bližnjih kinematografih. Opiše vam lahko posamične filme, olajša nakup vstopnic in pove ob kateri uri so predstave.
Razvoj Dioniza gre v smer, kjer vas bo vprašal, če ste si film ogledali, kako bi ga ocenili in vam na podlagi vaših ocen priporočal nove filme, ko se pojavijo v kinu – sploh na dneve, ko kinematografi nudijo popuste. Tako bo pomagal pri nakupnem odločanju in hkrati spodbudil uporabnika k nakupu.
Kako pogovorni robot deluje v praksi lahko preverite na tej povezavi: http://m.me/DionizBot
Vedno več upravljavcev blagovnih znamk postaja dejavnih v temnem delu družbenih omrežij. Primeri iz tujine kažejo, da jim roboti uspešno pomagajo pri pridobivanju strank in negovanju odnosov. Slovenskim oglaševalcem in tržnikom se tako ponuja redek komunikacijski kanal, ki še ni zasičen s komercialnimi sporočili in je hkrati zelo učinkovit. Od vas pa je odvisno, če ga boste izkoristili in prehiteli konkurenco ali pa ga boste začeli uporabljati šele, ko bo to postalo nujno.
Kontaktirajte nas za hiter posvet glede uvajanja pogovornega robota tudi za vašo blagovno znamko, podjetje ali prepoznavno osebnost.