fbpx

Kaj mora vsak kadrovik vedeti o Snapchatu

Dejstvo je, da živimo v času hiperpovezanosti, ko je informacija izgubila na vrednosti in ni več ena od glavnih konkurenčnih prednosti in tržnih dobrin. Informacije o vsem in vsakem so namreč dostopne povsod in kadarkoli. V največji meri po zaslugi nas samih, ki jih iz takšnih ali drugačnih razlogov, veselo delimo na priljubljenih družbenih omrežjih.

Zato v podjetjih, vedno večji pomen pridobivajo človeški viri, ki s svojimi kompetencami, inovativnostjo in prilagodljivostjo ter socialnim kapitalom, lahko v veliki meri pripomorejo k uspešnosti podjetja. Iskanje odličnih kadrov, pa je prekleto zahtevna naloga.

Kaj se lahko kadroviki naučijo od marketingarjev?

V marketingu, procesu negovanja odnosov s potencialnimi strankami, ki jih na različne načine želimo ogreti za nakup, pravimo “lead nurturing”. Jaz temu po domače rečem tudi mariniranje. Ogrevanje se ponavadi izvaja s pomočjo vsebinskega marketinga, preko objav zanimivih člankov na spletnih straneh, socialnih omrežjih, posredovanjem e-novic, ipd. Posameznikovo aktivnost in njegovo zavzetost v procesu negovanja odnosa pa s pomočjo programske opreme merimo in ocenjujemo kdaj je stranka primerna, da jo oddelek prodaje tudi “napade”.

Se vam že svita, kaj želim s to analogijo ponazoriti. Ja, točno to. Proces kadrovanja najboljših kandidatov, ki niso aktivni iskalci zaposlitve, je zelo podoben procesu lead nurturinga. In kaj se kadroviki še lahko naučijo od marketingarjev? Da je za negovanje odnosov poleg dobre vsebine, potrebno izbrati tudi ustrezen komunikacijski kanal, kjer našo ciljno skupino (potencialne kandidate), dosežemo in nagovorimo.

Večina kadrovskih oddelkov oziroma agencij se pri iskanju kandidatov osredotoča na klasične metode, kot so: povpraševanja na zaposlitvenih portalih, iskanje preko Linkedin omrežja, head-hunting ipd. Tak način je super, če iščete aktivne iskalce zaposlitve v starostni skupini med 30-50 let. Kje pa lahko učinkoviteje nagovorimo mlajše kandidate in predstavimo svoje podjetje ter zaposlene? Na Snapchatu in Instragramu – najbolj priljubljenih omrežjih mladostnikov.

Kakšno vlogo ima tukaj Snapchat?

Snapchat socialno omrežje, ki ga po vsem svetu, vsak dan, uporablja že več kot 100 milijonov uporabnikov, postaja s svojo posebnostjo izginjanja vsebin, primarno socialno omrežje mladostnikov. Za podjetja pa je najpomembnejši podatek, da je Snapchat omrežje, kjer boste najlaže “kupili” pozornost mladih. In danes, v svetu prenasičenosti z informacijami, je za učinkovito komunikacijo, potrebno najprej pridobiti pozornost naše ciljne skupine. V kolikor Snapchata še ne poznate, priporočam, da najprej preberite tale zapis.

Podjetja, ki želijo v svoje vrste pritegniti in zaposlovati mlade, se morajo v svoji komunikaciji približati ciljni skupini in uporabiti orodja, ki jih mladi dnevno uporabljajo.

Geofiltri in targetiranje potencialnih kandidatov

Ena od pomembnejših funkcionalnosti Snapchata za oglaševalce, ki jo je vredno omeniti, so sponzorirani geofiltri. Trenutno so na voljo le v ZDA, v kratkem pa naj bi bili dostopni tudi globalno. Gre za zanimiv, po meri oblikovan, grafični dodatek, ki ga lahko uporabnik prilepi k svoji fotografiji ali posnetku ter ga deli s Snapchat prijatelji.

Pri sponzoriranem geofiltru oglaševalec (iskalec kandidatov) s pomočjo Snapchat orodja za geo-targetiranje, na zemljevidu označi območje, kjer se bo uporabnikom Snapchat aplikacije geofilter prikazoval. To so lahko na primer študentski kampusi, tehnološki parki, konference, pribljubljeni lokali ali klubi za mlade, športni objekti ali pa celo konkurenčna podjetja. Torej povsod kjer ciljamo na naše kandidate.

Primer rekrutiranja s pomočjo Snapchat geofiltra konkurenčnega podjetja, ki se je prikazoval udeležencem Facebook Developer konference.

Chat in objava zgodb

Poleg objave fotografij in posnetkov v obliki Snapchat zgodb, je za kadrovike zanimiva tudi opcija Chat, ki se lahko odvija v obliki besedilne, slikovne ali pa žive video komunikacije. Na ta način se lahko izvajajo kadrovski razgovori, avdicije, kadrovski pitchi ali odgovori na morebitna vprašanja kandidatov ipd.

Chat je odlično orodje za vzpostavljanje kontaktov in graditev odnosov s potencialnimi kandidati.

Skratka Snapchat je najhitreje rastoče družbeno omrežje, ki ga je vredno preizkusiti, tudi v procesu kadrovanja.

Še nekaj idej

V nadaljevanju podajam še nekaj iskric na katerih področjih bi lahko Snapchat bil podjetjem v veliko pomoč pri rekrutiranju mladih.

Slovenska vojska – rekrutiranje kandidatov z objavami zanimivih video posnetkov vojaških urjenj, predstavitvijo tehnike, poročanj z misij ipd.

Startup in visoko tehnološka podjetja – rekrutiranje deficitarnih kadrov kot npr. programerjev, inženirjev, že v fazi zaključevanja študija.

Priložnostna dela ali prostovoljstvo za mlade – objave prostih delovnih mest organizacij ali študentskih servisov.

Kadrovanje preko priporočil – v zameno za posredovanje priporočil na Snapchatu, lahko uporabnika, ki uspešno pritegne kandidata nagradimo.

Skratka, možnosti je neskončno.



V kolikor bi radi še več izvedeli o Snapchatu in kako ga koristno uporabiti za vaš posel ali v procesu kadrovanja, se udeležite seminarja Snapchat For Business, ki bo 24.5. v Tehnološkem parku Ljubljana.

POHITITE prijave se iztekajo!

Recommended Posts

Vpišite iskalni niz in pritisnite Enter