So vaši Facebook sledilci tudi kupci?
Cilj vsakega spletnega trgovca, blagovne znamke ali storitvenega podjetja je doseganje prodajnih rezultatov. Vsi, ki imate Facebook stran, ste zagotovo svojo skupnost gradili s ciljem, da bi vaši sledilci bili tudi kupci ali pa vsaj ambasadorji vaše blagovne znamke. Prepogosto pa srečujem primere podjetij, ki so zašla s poti in vse povprek nabirala sledilce po »like-bait« principih ali po domače – fehtanju všečkov. Na koncu pa prodajnih rezultatov ni, ker je vaša baza v katero ste investirali čas in sredstva, nekakovostna.
Zato je pomembno, da nenehno preverjamo kakovost in odzivnost baze sledilcev, predvsem v fazi rasti skupnosti ter sproti prilagajamo strategijo. Kako to naredimo?
Facebook za ta namen ponuja zanimiv pripomoček – Audience Overlaping / Prekrivanje ciljnih skupin. Z analizo prekrivanj ciljnih skupin, lahko na hiter in enostaven način preverimo, v kakšnem odstotku se vaši Facebook sledilci ujemajo s ciljno skupino, ki obiskuje vašo spletno stran. Višji kot je odstotek ujemanja, bolj kakovostna je vaša baza sledilcev. To pomeni, da so objave na vaši Facebook časovnici relevantne, obiskovalci pa se na njih dobro odzivajo (blog objave, prodajne akcije, koristne vsebine, ipd.).
1. korak – Oblikovanje ciljnih skupin
V menuju FB Business Managerja izberite opcijo Audiences.
Kreirali bomo tri ciljne skupine : sledilci FB strani, obiskali spletno stran – zadnjih 180 dni in skupino z e-naslovi potencialnih ali obstoječih strank.
Skupino sledilcev FB strani kreiramo preko izbora opcije Saved Audience.
Pomebno je, da v polju Connections izberemo želeno FB stran.
Drugo ciljno skupino oblikujemo z uporabo opcije Custom Audience / Website Traffic pri čemer morate na spletni strani imeti že nekaj časa nameščeno Facebook pixel sledilno kodo, da boste prišli tudi do zgodovinskih podatkov o obisku (vsi, ki so obiskali spletno stran v preteklih šestih mesecih).
Zadnjo ciljno skupino pa oblikujemo z uvozom seznama e-naslovov bodisi prejemnikov e-novic bodisi registriranih uporabnikov spletne strani ali pa naložimo seznam vaših kupcev – opcija Custom Audience / Customer file. Facebook bo podatke obdelal in vse, ki uporabljajo isti e-naslov tudi na Facebooku, umestil v želeno ciljno skupino.
Sedaj imamo vse tri ciljne skupine oblikovane. Da bi postale aktivne, lahko traja kar nekaj časa. Običajno pa so v celoti pripravljene najkasneje v 24-tih urah.
2. korak – Analiza prekrivanj
Ko smo opravili vse nastavitve naših skupin, jih poiščite na seznamu in vse tri označite. Nato izberite opcijo Actions / Show Audiences Overlap. Prikaže se diagram prekrivanj za izbrane ciljne skupine.
V kolikor je vaše prekrivanje med skupino Facebook sledilcev in skupino tistih, ki so vaše obstoječe stranke (e-naslovi) ali tistimi, ki so obiskali spletno stran ali trgovino, nizko, obstaja za to več razlogov. Eden od teh je lahko nekakovostna baza sledilcev, ki jih objave ne pritegnejo ali ne zanimajo. Druga možnost pa je, da vaše objave na Facebook časovnici nimajo dovolj organskega ali pa plačljivega dosega, da bi sledilce preusmerili na vašo spletno stran.
S poglobljeno primerjalno analizo pa lahko pridemo tudi do drugih odgovorov, kot so na primer:
- koliko bralcev e-novic je tudi FB sledilcev in kako jih lahko konvertiramo,
- koliko FB sledilcev je v zadnjem mesecu opravilo nakup v spletni trgovini,
- kako obiskovalce spletne strani konvertirati v FB sledilce,
- kolikor bralcev e-novic si redno ogleduje izdelke v spletni trgovini ipd.
Omejitev
Facebook je vsled zaščite osebnih podatkov postavil edino omejitev, da je mora posamična ciljna skupina biti večja od 1000 oseb.
Kakšne so pa vaše izkušnje? Že uporabljate Audience Overlap orodje? Sporočite nam svoje mnenje ali pa nas kontaktirajte za več informacij.